Меню
Бесплатно
Главная  /   Молитвы, Медитации  /  Таинства Церкви. Благоверная княгиня Мария Ясыня Владимирская

Таинства Церкви. Благоверная княгиня Мария Ясыня Владимирская

Благоверная великая княгиня Мария Владимирска. Икона начала XXI в.


Благоверная великая княгиня Мария Владимирская , в монашестве Марфа, родилась в городе Маас – столице православной Алании (Северный Кавказ), аланская княжна.

Известна как княжна Мария Шваровна.

  • В некоторых источниках ошибочно считается Моравской княжной.
  • Есть сведения, что в раннем возрасте она осталась сиротой и росла в родственной семье владимиро-волынского князя.
  • В 1174 году - была повенчана с великим князем Всеволодом Юрьевичем (Георгиевичем)
  • В браке родила 12 детей, из которых 4 (Константин, Юрий (Георгий), Ярослав, Святослав) в дальнейшем были Великими князьями Владимирскими.
  • В деле устроения и управления великим княжеством на долю супруги великого князя приходились дела благотворительности, и великая княгиня Мария выполняла их с истинно христианской любовью и ревностью. Она была не только добра, но преизлиха добра до всех. В «Истории Российской с древнейших времен» В.Н. Татищева говорится, что после пожара 1185 года, когда, по выражению летописца, погоре бо мало не весь город и церквий числом 30 и 2 и соборныя церкви Святыя Богородицы золотоверхая, юже бе украсил благоверный князь Андрей, тогда и великокняжеский дворец послужил жертвой пламени; Великий князь немедленно озаботился возобновлением святых церквей и раздачей неимущим погорельцам на построение жилищ из собственнаго имения, княгиня же преимущественно убогим раздавала, хотя уборы ея богатые едва не все погорели.
  • С рождением в 1198 последнего сына, Иоанна, святая княгиня впал в тяжкую болезнь. По свидетельству Степенной книги и Жития сына княгини Марии святого благоверного князя Георгия Всеволодовича , великая княгиня лежала в немощи семь лет и никакого слова хульного не произнесла. Она с благодарностью и терпением переносила свои страдания, молилась и часто вспоминала слова праведного Иова: если мы могли благое принять от руки Господни, то неужели не стерпим злаго (ср.: Иов. 2, 10). Великая княгиня черпала силы и утешение в воспоминаниях с страданиях Господних. Во время болезни окончательно утвердилось её желание принять монашество и приготовить себе место для вечного упокоения, основав для этого первый во Владимире женский монастырь.
  • В 1200 году по её настоянию в г. Владимире был заложен Успенский монастырь, который стал называться в дальнейшем в её честь Успенским (Княгининым) монастырём. Благодаря её стараниям и покровительству обитель быстро строилась и развивалась.
  • В 1205 году великая княгиня решила проститься с миром и переселиться во вновь устроенную обитель. И проводи ю, великую княгиню. сказано в летописи, великий князь Всеволод сам со многими слезами, сын ея Георгий и дщи ея Всеслава...Ту бысть епископ Иоанн, и игумени вси и чернецы и черницы и весь народ, проводиша со слезами многими. Эти проводы начались из придворного храма великомученика Димитрия, который служил местом молитвы великого князя, а особенно его болезненной супруги. Этот храм бьп ближайшим свидетелем прощания великой княгини со всем мирским, перед отшествием ее на подвиг иноческий. Здесь ожидали последнего жизни выхода ее из великокняжеского дворца епископ Иоанн, духовенство и народ, и вознесена была напутственная молитва Господу Богу для отходившей в Успенскую новооснованную обитель княгини.
  • Святая приняла постриг. Троицкая летопись: «В 1206 году 2 марта пострижеся великая княгиня Мария в монашеский чин в монастыре Святыя Богородицы, юже сама создала и нарекоша ей имя Мария, в тоже имя крещена быстъ. И проводил ее великий князь Всеволод сам со слезами многими до монастыря Святыя Богородицы и сын его Георгий и дщи его. И быстъ епископ Иоанн, Симон игумен, отец ея духовный, и инии игумены, вси бояре и боярыни и черницы изо всех монастырев и горожане ecu проводиша ее со слезами многими до монастыря, зане была до всех преизлиха добра.»
  • Ушла из жизни 19 марта (1 апреля) 1206 , перед кончиною инокиня Мария приняла схиму с именем Марфа. Погребена была в нише на северной паперти Успенского собора монастыря, но в более позднее время, при строительстве северного придела Успенского храма, гробница оказалась в Благовещенском приделе храма.

С того времени (до перенесения великокняжеского престола в Москву) монастырь служил также усыпальницей великих княгинь и княжон Владимирских.

2012.07.27 вс. кн. Мария Владимирская на памятнике Владимиру Красное Солнышко и свт Феодору


Дети:

  • Сбыслава (Пелагея) (род.26.10.1178);
  • Верхуслава (Антония) (1181-после 1189), с 26.04.1189 замужем за Ростиславом Рюриковичем
  • Константин (1186-1218) - новгородский князь, ростовский князь и великий князь владимирский;
  • Всеслава (ум.после 1206). С 15.06.1187 замужем за Ростиславом Ярославичем сновским;
  • Борис (†1188)
  • Глеб (†1189)
  • Георгий (Юрий) - благоверный великий князь Георгий Всеволодович (1188-1238) - великий князь владимирский
  • Алёна (ум.30.12.1203);
  • Ярослав (1191-1246) - великий князь владимирский;
  • Владимир (1192-1227) - князь стародубский;
  • Святослав - благоверный князь

икона БогоМатери ВЛАДИМИРСКАЯ

Одна из самых почитаемых в России икон Богородицы.

___________________________________________

Описание Владимирской иконы Пресвятой Богородицы:

Согласно преданию, Владимирская икона Божией Матери написана святым апостолом и евангелистом Лукой ещё при жизни Богородицы на доске стола, за которым совершало трапезу Святое Семейство. Владимирская икона Божией Матери оставалась в Иерусалиме до 450 года. При Феодосии Младшем её перенесли в Константинополь. В начале XII века Патриарх Лука Хрисоверг послал специальный список (копию) с неё в дар великому князю Киевскому Юрию Долгорукому.

Сын Юрия Долгорукого Андрей, впоследствии прозванный Боголюбским, отправляясь с юга России на север для создания независимого от Киева владения, взял с собою Владимирскую икону Божией Матери. После краткого отдыха в городе Владимире князь Андрей продолжил своё путешествие, но, отъехав на несколько верст от города, лошади, везшие икону, неожиданно встали, и все попытки заставить их стронуться с места были безуспешны. Смена лошадей также ни к чему не привела.

Во время усердной молитвы князю явилась Сама Царица Небесная и повелела оставить Владимирскую чудотворную икону Богородицы во Владимире, а на сем месте устроить храм и монастырь в честь Её Рождества. Ко всеобщей радости жителей Владимира князь Андрей возвратился в город вместе с чудотворной иконой. С тех пор икона Божьей Матери стала называться Владимирской.

Русская Православная Церковь установила троекратное празднование Владимирской иконе Божьей Матери. Каждый из дней празднования связан с избавлением русского народа от порабощения иноплеменниками по молитвам ко Пресвятой Богородице. 8 сентябр я по новому стилю (26 августа по церковному календарю) – в память спасения Москвы от нашествия Тамерлана в 1395 году. 6 июля (23 июня) – в память избавления России от ордынского царя Ахмата в 1480 году. 3 июня (21 мая) – в память спасения Москвы от крымского хана Махмет-Гирея в 1521 году.

В 1480 году Владимирская икона Божьей Матери была перенесена на постоянное хранение в Москву в Успенский собор. Во Владимире же остался точный, так называемый «запасной», список с иконы, написанный преподобным Андреем Рублевым. В 1918 году Успенский собор в Кремле закрыли, а чудотворный образ перенесли в Государственную Третьяковскую галерею. 8 сентября 1999 года чудотворная икона была перенесена из Третьяковской галереи в храм святителя Николая в Толмачах, соединенный с музеем небольшим коридором.

___________________________________________

Пред иконой Пресвятой Богородицы «Владимирская» молятся об избавлении от нашествия иноплеменных, о наставлении в Православной вере, о сохранении от ересей и расколов, об умирении враждующих, о сохранении России.

Молитва Божьей Матери перед Ея иконой, именуемой «Владимирская»

О Всемилостивая Госпоже Бо­городице, Небесная Царице, Все-мощная Заступнице, непостыдное наше Упование! Благодаряще Тя о всех великих благодеяниях, в роды родов людем российским от Тебе бывших, пред пречистым образом Твоим молим Тя: сохра­ни град сей (или: весь сию, или: святую обитель сию) и предстоящия рабы Твоя и всю землю Русскую от глада, губительства, земли трясения, потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани. Сохрани и спаси, Госпоже, Великаго Гос­подина и Отца нашего Алексия, Святейшаго Патриарха Московскаго и всея Руси, и Господина нашего (имя рек ), Преосвященнейшаго епископа (или: архиепис­копа, или: митрополита ) (титул ), и вся Преосвященныя митрополиты, архиепископы и епископы православныя. Даждь им Церковь Российскую добре управити, верныя овцы Христовы негиблемы соблюсти. Помяни, Владычице, и весь священнический и монашес­кий чин, согрей сердца их ревностию о Бозе и достойно звания своего ходити коегождо укрепи. Спаси, Госпоже, и помилуй и вся рабы Твоя и даруй нам путь земнаго поприща без порока преити. Утверди нас в вере Хри­стовой и во усердии ко Православней Церкви, вложи в сердца наша дух страха Божия, дух бла­гочестия, дух смирения, в напастех терпение нам подаждь, во благоденствии - воздержание, к ближним любовь, ко врагом все­прощение, в добрых делех преус­пеяние. Избави нас от всякаго искушения и от окамененнаго нечувствия, в страшный же день Суда сподоби нас ходатайством Твоим стати одесную Сына Твоего, Христа Бога нашего. Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение со Отцем и Святым Духом, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой Владимирской

Тропарь, глас 4

Днесь светло красуется славнейший град Москва, яко зарю солнечную восприимши, Владычице, чудотворную Твою икону, к ней же ныне мы притекающе и молящеся, Тебе взываем сице: о, пречудная Владычице Богородице, молися из Тебе воплощенному Христу Богу нашему, да избавит град сей и вся грады и страны христианския невредимы от всех навет вражиих, и спасет души наши, яко Милосерд.

Кондак, глас 8

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от злых пришествием Твоего честнаго образа, Владычице Богородице светло сотворяем празднество сретения Твоего и обычно зовем Ти: радуйся, Невесто Неневестная.

______________________________________________

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПЕРЕД ЕЯ ИКОНОЙ, ИМЕНУЕМОЙ "ВЛАДИМИРСКАЯ"

Кондак 1
Взбранной Воеводе, Заступнице нашей, взирающе на пер-вописанный образ Твой, хвалебное пение воспеваем Ти раби Твои, Богомати. Ты же, яко имущая державу непобедимую, сохрани и спаси благодарне Тебе вопиющия: Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Икос 1
Ангельския Силы на Небеси немолчно воспевают Тя, Пречистая, зряще Славу Пребожественную, еюже Сын Твой прослави Тя; но и нас, земных, не оставила еси, яко некую лучу, ниспославши нам икону Твою, святым Лукою первописанную. О ней бо некогда изрекла еси: "С сим образом благодать Моя и сила да пребудут". Темже вернии раби Твои, по вся дни и на всяцем месте сбытие словес Твоих зряще, ко образу Твоему цельбоносному притекаем и, яко же Самей Ти, с нами сущей, вопием: Радуйся, Ангелов Царице; Радуйся, всего мира Владычице. Радуйся, на Небеси присно славимая; Радуйся, и на земли величаемая. Радуйся, благодать Твою иконе Твоей сей даровавшая; Радуйся, на спасение человеков тую поставившая. Радуйся, Божия благости скорая Подательнице; Радуйся, молений наших усердная Послушнице. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 2
Видя чудес множество, от принесенныя в Вышград святыя иконы Твоея бываемое, благоверный князь Андрей возгореся духом и умоляше Тя, да скажеши святую волю Твою и да благословиши его в пределы Ростовския отъити. Темже, улучив желаемое и икону Твою взем, идяше в путь свой, радуяся и поя Богу: Аллилуиа.

Икос 2
Разумеша вси людие дивное шествие Твое, Царице Небесная, от Киева в землю Ростовскую, болящий бо исцеляхуся и ина знамения и чудеса бываху всем с верою притекающим ко образу Твоему. Сего ради воспеша Тебе: Радуйся, чудесы шествие иконы Твоея знаменавшая; Радуйся, многи немощныя исцелившая. Радуйся, воздыхания наша не отвергающая; Радуйся, недостойныя молитвы наша приемлющая. Радуйся, Матерния щедроты Твоя на нас изливающая; Радуйся, иконою Твоею нам благодеющая. Радуйся, во обстоянии сущим скорую помощь дарующая; Радуйся, отчаянным надежду возвращающая. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 3
Силою Твоею ограждаем, благоверный князь Андрей предел Владимирских достиже и зде благую волю Твою, Владычице, позна. В нощном бо видении тому явльшися, повелела еси от места сего не отходити и чудотворную икону Твою зде, во граде Владимире, поставити, да будет Северней стране нашей в благословение и людем Твоим в покров, вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 3
Имея в себе благодатное сокровище - икону Твою Владимирскую, преуспеваше от силы в силу Отечество наше. Во дни бо обстояний и напастей не оставила еси род наш, Владычице, и во благовремении близ была еси, всесильным предстательством Твоим верныя люди Твоя заступающи, поющия Ти: Радуйся, гнев Божий, праведно на ны движимый, утоляющая; Радуйся, на милость к нам, грешным, Господа преклоняющая. Радуйся, яко смиренным мольбам рабов Твоих внемлеши; Радуйся, яко утешение Твое нам подати поспешаеши. Радуйся, яко иконою Твоею от всяких нас бед ограждаеши; Радуйся, яко тою козни вражия разрушаеши. Радуйся, в час скорби люди Твоя укрепляющая; Радуйся, тихое и безмятежное житие тем дарующая. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 4
Бурю помышлений сумнительных пройде благоверный князь Андрей, от множества врагов некогда обстоимь: Ты же, Всепетая, дивным от иконы Твоея знамением славную победу тому предвозвестила еси. Темже верою обновився и о имени Твоем дерзая, воспе Богу: Аллилуиа.

Икос 4
Слышавше мятежницы убиение благовернаго князя Андрея, град Владимир расхитити устремишася, но икону Твою чудотворную, на стогна града изнесенную, внезапу узревше, умилишася сердцем и на колена падше во гресе своем покаяшася. Благочестивии же людие, таковому от иконы Твоея благодатному явлению радующеся, песнь благодарственную воспеша Тебе: Радуйся, междоусобных браней утоление; Радуйся, ожестевших сердец умягчение. Радуйся, яко заблуждшия на путь правый возвращаеши; Радуйся, яко от соблазнов суетных нас ограждаеши. Радуйся, пагубы вседушевныя низлагающая; Радуйся, душевредная научения обличающая. Радуйся, к Царствию Небесному путь невозбранный нам указующая; Радуйся, мир вечный и радость нам подающая. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 5
Боготечная звезда отцем нашим бысть икона Твоя, Владычице, еяже светом ведоми, многажды побеждаху царствия, возмогаху от немощи, обращаху в бегство полки чуждих и путь к темному преуспеянию и небесному спасению обретаху. Сего ради по долгу славит Тя земля Российская, поющи Богу: Аллилуиа.

Икос 5
Видевше некогда людие владимирстии в чуднем видении град свой на воздусе вознесен и икону Твою верху его, якоже солнце, сияющу, со умилением разумеша, Владычице, неотступный покров Твой граду их и, Твое милостивое промышление о них славяще, воспеша Ти: Радуйся, Мати милосердия; Радуйся, Источниче чудес. Радуйся, бодрая наша Хранительнице; Радуйся, граду нашему Покрове. Радуйся, горе к Небесным сокровищем ум наш возводящая; Радуйся, любовь к Богу в сердцах верных насаждающая. Радуйся, маловерныя вразумляющая; Радуйся, неверных смыслы просвещающая. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 6
Проповедник неизреченных чудес Твоих, Владычице, явися соборный храм Твой во граде Владимире, святою иконою Твоею украшенный. Попущением бо Божиим все благолепие его некогда во огни погибе, икона же святая Твоя, яко же купина неопалима пребысть, да и видевше и осязавше присутствие Твое, вернии воспоют: Аллилуиа.

Икос 6
Возсия паки свет иконы Твоея, Богородице, во дни лютаго нашествия Батыева. Аще бо нечестивии агаряне и пожгоша огнем соборный храм Твой и святителя Владимирскаго и люди, молящияся в церкви, умертвиша и вся конечному истреблению предаша, обаче икона Твоя и паки невреждена обретеся, подвизающи пети Тебе: Радуйся, Купино Неопалимая: Радуйся, Сокровище неиждиваемое. Радуйся, Стено несокрушимая; Радуйся, Прибежище всем уповающим на Тя. Радуйся, икону Твою и во пламени целу сохранившая; Радуйся, нам во утешение и спасение тую оставившая. Радуйся, Ты бо еси наше Защищение; Радуйся, Ты бо еси всех благочестивых непрестанное радование. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 7
Хотя великий князь Василий защищение стяжати стольному граду своему, повеле Владимирскую икону Твою в Москву пренести. И во сретение ея усердно исшедше князь и святитель Московский Киприан со освященным Собором и всем множеством людей, до земли пред нею поклонишася, якоже бо Самую Тя, Пречистая, к ним приходящую сретаху, зовуще Тебе: "О Мати Божия, спаси землю Русскую", вкупе же и погоще Богу: Аллилуиа.

Икос 7
Новое знамение сотворила еси, Пренепорочная, в день празднования сретения иконы Твоея Владимирския в Москве: в грозном бо видении, яко всемогущая Царица, множеством воинств Небесных обстоима, со святители Московскими явилася еси нечестивому агарянскому хану и от предел земли Русския отъити повелела еси. Тогда вернии людие Твои, врага видевше посрамлена и бежаща, с веселием пояху Тебе: Радуйся, победо непобедимая; Радуйся, Царице Небесных Сил. Радуйся, врага грозное посрамление; Радуйся, рабов Твоих Радосте нечаянная. Радуйся, Надеждо всех лишенных надежды; Радуйся, спасение во дно адово нисшедших. Радуйся, пришествием иконы Твоея Москву возвеселившая; Радуйся, заступленном Твоим и град Владимир не оставившая. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 8
Странную победу всесильною помощию Твоею, Владычице, без брани совершившуюся, и до ныне Церковь Православная светло прославляет. Сретение иконы Твоея Владимирския празднующи и вся верная чада Своя созывающи милости Твоя благодарне исповедати, Сыну же Твоему и Богу пети: Аллилуиа.

Икос 8
Всю Тя Бог освяти, Пренепорочная, и яко Матерь Свою в готовое прибежище и теплый покров всем нам дарова. Темже от меньших земли и незнаемых возвеличися благословенный Тобою град Москва, благочестно икону Твою почитаяй; вся бо племена русская воедино собра и область свою над окрестными языки от моря и до моря и даже до конец земли распростре, всем веру Христову возвещаяй, Тебе же вопия: Радуйся, земли нашея забрало; Радуйся, Церкве утверждение. Радуйся, молитвенников наших похвало. Радуйся, людей Твоих спасение; Радуйся, враги наша устрашающая. Радуйся, полки чуждих далече отгоняющая. Радуйся, яко Тобою Русь Православная содержится; Радуйся, яко Тобою род христианский хвалится. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 9
Всякое естество ангельское восхваляет Тя, Богородительнице, у престола Сына Твоего предстоящую и за страну нашу и вся Христианы молящуюся. Мы же, людие Твои, молитв Твоих действо разумевающе, к чудотворней иконе Твоей с любовию притекаем и Богу прилежно вопием: Аллилуиа.

Икос 9
Витий земных художество не довлеет по достоянию благохвалити Тя, Пресвятая Всенепорочная, и иконы Твоея чудеса исчислити, имиже Церковь Православная величается, грады наша утверждаются и вси христиане Божественне веселятся. Темже за премногую любовь Твою к нам и вся милости Твоя приими от нас сие хвалебное пение: Радуйся, Собором святых, в стране нашей просиявших, окружаемая и славимая;
Радуйся, предстателей наших, чудотворцев российских, моления приемлющая. Радуйся, ходатайством Твоим о нас Бога умилостив-ляющая; Радуйся, честным покровом Твоим нас присно осеняющая. Радуйся, страны нашея преславная Защитнице; Радуйся, призывающим Тя скорая Помощнице. Радуйся, труждающихся благодатное укрепление; Радуйся, кающихся грешников несумненное спасение. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 10
Спасения ищуще, к Тебе прибегаем, Милосердная Мати, и, чудотворную Твою икону ныне обстояще, вся милости Твоя, тою отцем нашим явленныя, с любовию воспоминаем. Да не тщетна будет, Владычице, и наша надежда на Тя, на немощь нашу умилосердися и спаси вопиющия Богу: Аллилуиа.

Икос 10
Стена еси и заступление всем с верою прибегающим к Тебе, Всеблаженная Отроковице, всегда бо милости Твоя роду христианскому являла еси и отцем нашим многочастне и многообразие бла-годеяла еси, от нашествия иноплеменных и от всякия беды и нужды тех избавляющи. Не оскудей и ныне, Владычице, утоляющи лютыя на ны возстания греховныя и облак искушений отжени, Тебе бо навыкохом пети: Радуйся, Мати Божия, Матернюю любовь к нам, грешным, простирающая; Радуйся, силою Твоею нашу немощь восполняющая. Радуйся, милосердие Божие разумети нас научающая; Радуйся, к делом милосердия и нас возбуждающая. Радуйся, страх Божий в сердца верных влагающая; Радуйся, грешники к покаянию призывающая. Радуйся, невниманию нашему долготерпящая; радуйся, от сна лености нас возставляющая. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 11
Пение похвальное воспеша московстии людие, спасение Твое некогда улучивше: верху бо явльшися, светозарною одеждою одеяна, храм Твой и град Москву от запаления огненнаго ризою Твоею защитила еси. Неотступна пребуди, Всемощная, от места сего и ныне и нам избавление Твое видети даруй, да веселящеся воспоем: Аллилуиа.

Икос 11
Свет радости возсияла еси, Владычице, и во дни тыя, егда смотрением Божиим древняя красота церковная к нам паки возвратися и Священный Собор граду Москве Патриарха, всей же стране нашей единаго пастыря и молитвенника утверди. Ты же, Пречистая, от иконы Твоея Владимирския жребий первосвятительства сего избраннику Твоему даровала еси, да расточенныя овцы словеснаго стада Церкве Российския паки воедино соберет. Сего ради вопием Тебе: Радуйся, скорбящих радосте; Радуйся, обуреваемых Пристанище. Радуйся, в напастех нас не оставившая; Радуйся, во уничижении нашем свет надежды нам возсиявшая. Радуйся, на смиренныя призревшая; Радуйся, низшедшия возвеличившая. Радуйся, Церкве нашея Похвало:
Радуйся людей Твоих веселие. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 12
Благодать Твою не отыми от нас, милости Источниче, якоже во дни лихолетия святителей наших Иова и Ермогена услышала еси и землю Русскую от конечного расхищения, православную же веру в ней от истребления спасла еси, да избавленнии Тобою Богу воспоем: Аллилуиа.

Икос 12
Поюще неисчетныя милости Твоя, от лет древних роду нашему явленныя и доныне не оскудевающия, хвалим Тя, Пречистая, яко неусыпную Хранительницу нашу и заступление, и Матернюю любовь Твою к стаду Сына Твоего ведуще, со дерзновением, аще и раби неключими есмы, вопием Тебе: Радуйся, Русь Православную возлюбившая; Радуйся, веру истинную в ней утвердившая. Радуйся, отцы наша во благочестии сохранившая; Радуйся, и наше неможение не отринувшая. Радуйся, Утверждение наше незыблемое; Радуйся, Надеждо наша непостыдная. Радуйся, Молитвеннице наша теплая; Радуйся, Заступнице усердная. Радуйся, Пречистая, от иконы Твоея милости нам источающая.

Кондак 13
О Всепетая Мати, Заступнице Всемилостивая, Дево Богородице, обычным Твоим милосердием малое моление сие наше приемлющи, якоже древле, тако и ныне помилуй землю нашу Русскую и от всяких бед рабы Твоя избави, о Тебе вопиющия: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1) - Информация для тех, кто недавно пришел к Православной Церкви. Наставления в духовной жизни, базовая информация о храме и т.д.

Там же можно найти много Православной литературы, видео, аудиокниги.

Первое Православное радио в ФМ диапозоне!

Можете слушать в автомобиле, на даче, везде где у вас нет доступа к Православной литературе или другим материалам.

_________________________________

http://ofld.ru - Благотворительный Фонд «Лучик Детства» - это добрые и великодушные люди, объединившиеся вместе ради помощи детям, оказавшимся в трудной жизненной ситуации! Фонд поддерживает детей из 125 социальных учреждений 8 областей России, в том числе и малюток из 16 домов ребенка. А это дети-сироты из Челябинской, Свердловской, Курганской, Оренбургской и Самарской областей, а также дети Пермского Края, Республики Башкортостан и Удмуртской Республики. Основной задачей при этом остается обеспечение всем необходимым детей из домов ребенка, где находятся самые маленькие наши подопечные – детки в возрасте от 1 месяца и до 4 лет.

Каждая эпоха создает свой идеал женской личности. До самых Петровских времен наши благочестивые предки полагали в святости высший смысл всей своей жизни. Потому в допетровской Руси господствует над всеми остальными женскими образами образ постницы, образ иноческого благочестия даже в миру, чистоты и строгости нрава, иноческого освящения всех помышлений и всех поступков, всякого движения душевного и телесного. Мария Шварновна смогла соединить в себе черты этого идеального образа, к которому стремились - и нередко достигали его - благочестивые русские княгини и княжны.


Икона великой княгини Марии Шварновны. Начало XXI в.

Великая княгиня Мария происходила из рода чешской князя Шварна. Известно её чешское княжеское имя -Милослава. В раннем возрасте она осталась сиротой и росла в родственной семье владимиро-волынского князя. Как свидетельствует Троицкая летопись, будущая великая княгиня была воспитана от детского возраста в страхе Божием. В 1174 году она была повенчана с князем Всеволодом и с тех пор обрела на Руси новую родину, близкую ей по духу.

В деле устроения и управления великим княжеством на долю супруги великого князя приходились дела благотворительности, и великая княгиня Мария выполняла их с истинно христианской любовью и ревностью. Она была не только добра, но преизлиха добра до всех. В «Истории Российской с древнейших времен» В.Н. Татищева говорится, что после пожара 1185 года, когда, по выражению летописца, погоре бо мало не весь город и церквий числом 30 и 2 и соборныя церкви Святыя Богородицы золотоверхая, юже бе украсил благоверный князь Андрей, тогда и великокняжеский дворец послужил жертвой пламени; Великий князь немедленно озаботился возобновлением святых церквей и раздачей неимущим погорельцам на построение жилищ из собственнаго имения, княгиня же преимущественно убогим раздавала, хотя уборы ея богатые едва не все погорели.

Мария Шварновна была верной и самоотверженной помощницей своему супругу, чадолюбивой и благочестивой матерью, воспитавшей двенадцать детей, среди них восемь сыновей.

Особое расположение княгиня Мария всегда питала к монашеству. Быть может, это и было ее истинное призвание с самых ранних лет, которое не осуществилось сразу, но всегда жило в ее душе и только обязанности супруги и матери отдаляли момент исполнения этого заветного желания. Горение души любовью к Богу, тайное стремление к монашеской жизни передалось от княгини Марии не только детям, но и внукам и правнукам.

С рождением в 1198 последнего сына, Иоанна, великая княгиня впал в тяжкую болезнь. По свидетельству Степенной книги и Жития сына княгини Марии святого благоверного князя Георгия, великая княгиня лежала в немощи семь лет и никакого слова хульного не произнесла. Она с благодарностью и терпением переносила свои страдания, молилась и часто вспоминала слова праведного Иова: если мы могли благое принять от руки Господни, то неужели не стерпим злаго (ср.: Иов. 2, 10). Великая княгиня черпала силы и утешение в воспоминаниях с страданиях Господних. Во время болезни окончательно утвердилось её желание принять монашество и приготовить себе место для вечного упокоения, основав для этого первый во Владимире женский монастырь.

В 1205 году великая княгиня решила проститься с миром и переселиться во вновь устроенную обитель. И проводи ю, великую княгиню. сказано в летописи, великий князь Всеволод сам со многими слезами, сын ея Георгий и дщи ея Всеслава...Ту бысть епископ Иоанн, и игумени вси и чернецы и черницы и весь народ, проводиша со слезами многими. Эти проводы начались из придворного храма великомученика Димитрия, который служил местом молитвы великого князя, а особенно его болезненной супруги. Этот храм бьп ближайшим свидетелем прощания великой княгини со всем мирским, перед отшествием ее на подвиг иноческий. Здесь ожидали последнего жизни выхода ее из великокняжеского дворца епископ Иоанн, духовенство и народ, и вознесена была напутственная молитва Господу Богу для отходившей в Успенскую новооснованную обитель княгини. Великокняжеский придворный храм навсегда расстался со своей постоянной богомолицей, супругой своего державного основателя. Теперь княгиня возносила свои молитвы в Успенской обители, где позднее она и обрела вечный покой.

Незадолго до этого события княгиня напутствовала старшего сына своего Константина на княжение в Новгород и дала своим детям предсмертное завещательное наставление, исполненное богобоязненности, любви и кротости:

Возлюбленные мои дети! Вот вы видите меня весьма болящую, а вскоре я отойду от сего маловременнаго света ко отцам своим. И так вы, доколе пребудете в суетном житии, первее всего имейте веру и любовь к Богу и Пречистой Его Матери, истинной Богородице, и всею силою потщитесь, страх Божий в себе иметь. Святителям же и пресвитерам и всему священническому чину не стыдитесь главы своей приклонять, так как они служители Самого Бога и Пречистой Богородицы и пастыри словесных овец; почитающий священника Божия, Самого Бога почитает, а оскорбляющий священника Божия, Самого Бога оскорбляет. Всегда имейте тихость и кротость, и смиренномудрие, и любовь, и милость; алчущих насыщайте, жаждущих напояйте, нагих одевайте, вольных посещайте и себя в чистоте соблюдайте. Милостыню всегда творите, ибо она поставит вас перед Богом; никакого человека не минуйте вез привета. Сами же между совою имейте нелицемерную любовь, и Бог мира и любви будет в вас и сохранит вас от всякаго зла, и да покорит врагов ваших под ноги ваши. Если же в ненависти, и в распрях, и во вражде Будете между собою, то сами погибнете, и Благословенное наследие - державу отечества вашего погубите, которую праотцы ваши и отец ваш и прочее родство ваше многим трудом и потом приобрели. Поэтому пребывайте мирно и любезно между собою, слушая брат брата своего. Старейшаго же брата вашего Константина имейте как отца и главу. Ты же, старейший мой сын Константин, имей Братию свою как сыновей, Береги их, как член своего тела, слушай Иоанна Ева-гелиста Богослова, говорящаго: «если кто говорит: "люблю Бога", а врага своего ненавидит, тот лжец». Поэтому пребывайте в любви, ибо «Бог есть любовь, и пребывающий в любви, в Боге пребывает, и Бог в нем пребывает». Сыновья мои любимые, Бога Бойтесь всею душею своею; епископам, иереями и диаконам и всякому чину священническому не стыдитесь подклонять главы, потому что они пастыри словесных овец и предстоятели тайной Божией Трапезе. Особенно же всякаго монаха не минуйте без поклона. Больных посещайте, алчущих и жаждущих накормите и напойте, нагих одевайте; имейте чистоту в себе; пост и молитву любите, паче же милостыню, ибо она поставит вас перед Богом. И наклоняйте главу перед всяким старейшим среди вас, и не давайте сильным обижать меньших, совершайте суд на защиту сироте, оправдайте вдову, трезвость имейте, гордость возненавидьте, ибо она и ангелов свела с неба.

Вскоре Константин отправился на княжение в Новгород, а на другой день 2 марта, великая княгиня переселилась в монастырь и приняла монашеское пострижение. Вот как повествует о том Троицкая летопись: В 1206 году 2 марта пострижеся великая княгиня Мария в монашеский чин в монастыре Святыя Богородицы, юже сама создала и нарекоша ей имя Мария, в тоже имя крещена быстъ. И проводил ее великий князь Всеволод сам со слезами многими до монастыря Святыя Богородицы и сын его Георгий и дщи его. И быстъ епископ Иоанн, Симон игумен, отец ея духовный, и инии игумены, вси бояре и боярыни и черницы изо всех монастырев и горожане ecu проводиша ее со слезами многими до монастыря, зане была до всех преизлиха добра.

Того же месяца в девятнадцатый день преставися великая княгиня Мария, пребыстъ бо в монастыре 18 дней постригшися, и всея болезни ея 8 лет, наставису девятому лету отошла ко Господу.

Перед кончиною, следуя влечению своего сердца, инокиня Мария приняла схиму с именем Марфа; под этим именем она значится и в синодиках монастыря, о том же свидетельствует и надпись на ее гробнице.

Погребена была схимонахиня Марфа в нише на северной паперти Успенского собора монастыря, но в более позднее время, при строительстве северного придела Успенского храма, гробница оказалась в Благовещенском приделе храма. С того времени (до перенесения великокняжеского престола в Москву) монастырь служил также усыпальницей великих княгинь и княжон Владимирских. За монастырем в честь основательницы закрепилось наименование Княгинин.

Свято-Успенский Княгинин женский монастырь.

Благоверная великая княгиня Мария Владимирская – устроительница Успенской обители. Каждая эпоха создает свой идеал женской личности. До самых Петровских времен наши благочестивые предки полагали в святости высший смысл всей своей жизни. Потому в допетровской Руси господствует над всеми остальными женскими образами образ постницы, образ иноческого благочестия даже в миру, чистоты и строгости нрава, иноческого освящения всех помышлений и всех поступков, всякого движения душевного и телесного. Мария Шварновна смогла соединить в себе черты этого идеального образа, к которому стремились - и нередко достигали его - благочестивые русские княгини и княжны.

Икона великой княгини Марии Шварновны. Начало XXI в.

Великая княгиня Мария происходила из рода чешской князя Шварна. Известно её чешское княжеское имя -Милослава. В раннем возрасте она осталась сиротой и росла в родственной семье владимиро-волынского князя. Как свидетельствует Троицкая летопись, будущая великая княгиня была воспитана от детского возраста в страхе Божием. В 1174 году она была повенчана с князем Всеволодом и с тех пор обрела на Руси новую родину, близкую ей по духу.

В деле устроения и управления великим княжеством на долю супруги великого князя приходились дела благотворительности, и великая княгиня Мария выполняла их с истинно христианской любовью и ревностью. Она была не только добра, но преизлиха добра до всех. В «Истории Российской с древнейших времен» В.Н. Татищева говорится, что после пожара 1185 года, когда, по выражению летописца, погоре бо мало не весь город и церквий числом 30 и 2 и соборныя церкви Святыя Богородицы золотоверхая, юже бе украсил благоверный князь Андрей, тогда и великокняжеский дворец послужил жертвой пламени; Великий князь немедленно озаботился возобновлением святых церквей и раздачей неимущим погорельцам на построение жилищ из собственнаго имения, княгиня же преимущественно убогим раздавала, хотя уборы ея богатые едва не все погорели.

Мария Шварновна была верной и самоотверженной помощницей своему супругу, чадолюбивой и благочестивой матерью, воспитавшей двенадцать детей, среди них восемь сыновей.

Особое расположение княгиня Мария всегда питала к монашеству. Быть может, это и было ее истинное призвание с самых ранних лет, которое не осуществилось сразу, но всегда жило в ее душе и только обязанности супруги и матери отдаляли момент исполнения этого заветного желания. Горение души любовью к Богу, тайное стремление к монашеской жизни передалось от княгини Марии не только детям, но и внукам и правнукам.

С рождением в 1198 последнего сына, Иоанна, великая княгиня впал в тяжкую болезнь. По свидетельству Степенной книги и Жития сына княгини Марии святого благоверного князя Георгия, великая княгиня лежала в немощи семь лет и никакого слова хульного не произнесла. Она с благодарностью и терпением переносила свои страдания, молилась и часто вспоминала слова праведного Иова: если мы могли благое принять от руки Господни, то неужели не стерпим злаго (ср.: Иов. 2, 10). Великая княгиня черпала силы и утешение в воспоминаниях с страданиях Господних. Во время болезни окончательно утвердилось её желание принять монашество и приготовить себе место для вечного упокоения, основав для этого первый во Владимире женский монастырь.

В 1205 году великая княгиня решила проститься с миром и переселиться во вновь устроенную обитель. И проводи ю, великую княгиню. сказано в летописи, великий князь Всеволод сам со многими слезами, сын ея Георгий и дщи ея Всеслава...Ту бысть епископ Иоанн, и игумени вси и чернецы и черницы и весь народ, проводиша со слезами многими. Эти проводы начались из придворного храма великомученика Димитрия, который служил местом молитвы великого князя, а особенно его болезненной супруги. Этот храм бьп ближайшим свидетелем прощания великой княгини со всем мирским, перед отшествием ее на подвиг иноческий. Здесь ожидали последнего жизни выхода ее из великокняжеского дворца епископ Иоанн, духовенство и народ, и вознесена была напутственная молитва Господу Богу для отходившей в Успенскую новооснованную обитель княгини. Великокняжеский придворный храм навсегда расстался со своей постоянной богомолицей, супругой своего державного основателя. Теперь княгиня возносила свои молитвы в Успенской обители, где позднее она и обрела вечный покой.

Незадолго до этого события княгиня напутствовала старшего сына своего Константина на княжение в Новгород и дала своим детям предсмертное завещательное наставление, исполненное богобоязненности, любви и кротости:

Возлюбленные мои дети! Вот вы видите меня весьма болящую, а вскоре я отойду от сего маловременнаго света ко отцам своим. И так вы, доколе пребудете в суетном житии, первее всего имейте веру и любовь к Богу и Пречистой Его Матери, истинной Богородице, и всею силою потщитесь, страх Божий в себе иметь. Святителям же и пресвитерам и всему священническому чину не стыдитесь главы своей приклонять, так как они служители Самого Бога и Пречистой Богородицы и пастыри словесных овец; почитающий священника Божия, Самого Бога почитает, а оскорбляющий священника Божия, Самого Бога оскорбляет. Всегда имейте тихость и кротость, и смиренномудрие, и любовь, и милость; алчущих насыщайте, жаждущих напояйте, нагих одевайте, вольных посещайте и себя в чистоте соблюдайте. Милостыню всегда творите, ибо она поставит вас перед Богом; никакого человека не минуйте вез привета. Сами же между совою имейте нелицемерную любовь, и Бог мира и любви будет в вас и сохранит вас от всякаго зла, и да покорит врагов ваших под ноги ваши. Если же в ненависти, и в распрях, и во вражде Будете между собою, то сами погибнете, и Благословенное наследие - державу отечества вашего погубите, которую праотцы ваши и отец ваш и прочее родство ваше многим трудом и потом приобрели. Поэтому пребывайте мирно и любезно между собою, слушая брат брата своего. Старейшаго же брата вашего Константина имейте как отца и главу. Ты же, старейший мой сын Константин, имей Братию свою как сыновей, Береги их, как член своего тела, слушай Иоанна Ева-гелиста Богослова, говорящаго: «если кто говорит: "люблю Бога", а врага своего ненавидит, тот лжец». Поэтому пребывайте в любви, ибо «Бог есть любовь, и пребывающий в любви, в Боге пребывает, и Бог в нем пребывает». Сыновья мои любимые, Бога Бойтесь всею душею своею; епископам, иереями и диаконам и всякому чину священническому не стыдитесь подклонять главы, потому что они пастыри словесных овец и предстоятели тайной Божией Трапезе. Особенно же всякаго монаха не минуйте без поклона. Больных посещайте, алчущих и жаждущих накормите и напойте, нагих одевайте; имейте чистоту в себе; пост и молитву любите, паче же милостыню, ибо она поставит вас перед Богом. И наклоняйте главу перед всяким старейшим среди вас, и не давайте сильным обижать меньших, совершайте суд на защиту сироте, оправдайте вдову, трезвость имейте, гордость возненавидьте, ибо она и ангелов свела с неба.

Вскоре Константин отправился на княжение в Новгород, а на другой день 2 марта, великая княгиня переселилась в монастырь и приняла монашеское пострижение. Вот как повествует о том Троицкая летопись: В 1206 году 2 марта пострижеся великая княгиня Мария в монашеский чин в монастыре Святыя Богородицы, юже сама создала и нарекоша ей имя Мария, в тоже имя крещена быстъ. И проводил ее великий князь Всеволод сам со слезами многими до монастыря Святыя Богородицы и сын его Георгий и дщи его. И быстъ епископ Иоанн, Симон игумен, отец ея духовный, и инии игумены, вси бояре и боярыни и черницы изо всех монастырев и горожане ecu проводиша ее со слезами многими до монастыря, зане была до всех преизлиха добра.

Того же месяца в девятнадцатый день преставися великая княгиня Мария, пребыстъ бо в монастыре 18 дней постригшися, и всея болезни ея 8 лет, наставису девятому лету отошла ко Господу.

Перед кончиною, следуя влечению своего сердца, инокиня Мария приняла схиму с именем Марфа; под этим именем она значится и в синодиках монастыря, о том же свидетельствует и надпись на ее гробнице.

Погребена была схимонахиня Марфа в нише на северной паперти Успенского собора монастыря, но в более позднее время, при строительстве северного придела Успенского храма, гробница оказалась в Благовещенском приделе храма. С того времени (до перенесения великокняжеского престола в Москву) монастырь служил также усыпальницей великих княгинь и княжон Владимирских. За монастырем в честь основательницы закрепилось наименование Княгинин.